Az új tanév jelentős változásokat hozott a BELOVÁ Béke Általános Iskolája életében. Az ÚJ Magyarország Fejlesztési Terv TÁMOP 3.4.3. pályázatán „A sokszínű tehetséggondozás feltételrendszerének kialakítása a Béke Általános Iskolában (Tarisznya)” címmel jelentős támogatást nyertünk tehetséggondozó programunkhoz.
Az intézményünk eddig is fontos és hangsúlyos elemnek tekintette pedagógiai munkánkban a tehetségek felismerését és kiemelt gondozását. Most új lendületet vett ez a tevékenység.
Az iskola pedagógusai abból indultak ki, hogy tanulóink között nagyon sok tehetséges gyerek van, de a hagyományos iskolai foglalkozásokon sokukról ez nem derül ki. A tehetséget tehát keresni kell, majd ha rátaláltunk, fejleszteni annak érdekében, hogy tehetsége valóban kibontakozzon.
A projekt célja a tehetséges és a lemaradó tanulókkal való integrált foglalkozás megvalósításának újítása, amely hozzájárul az oktatás minőségének és hatékonyságának javításához.
Arra törekszünk, hogy a személyre szóló tehetséggondozást végző pedagógusok és a tehetséges fiatalok bekapcsolódjanak az Országos Tehetségsegítő Hálózatba. Célunk a fiatal tehetségek kibontakozását ösztönző és a kiváló teljesítmény eredményét hasznosítani képes támogató rendszerek kidolgozása, az iskolai tehetséggondozás feltételrendszerének fejlesztése, a pedagógusok szakmai-módszertani felkészítése.
Új tehetséggondozási tevékenységek és programok (pl. tanulmányi versenyek) kidolgozása, mellyel biztosítjuk a tehetséges tanulók sajátos igényeinek, tanulási és motivációs jellemzőinek kielégítését, sikerélményekhez való juttatását.
Fontosnak tartjuk a jó gyakorlatok átvételét más iskoláktól, majd saját tapasztalataink terjesztését a környező iskolákban.
|
Az eddigiek során megvalósult tevékenységek:
1. |
2010. augusztus 11-12-13-án 30 órás (12 fő ) pedagógus továbbképzés, Williams Életkészségek Program nevű tréning. |
2. |
TÁMOP megnyitó 2010. szeptember 30.
A KVPL városi verseny modul kezdetét vette. |
3. |
Vezetői továbbképzés (15 óra)
Témája: tehetséggondozás, tehetségmodellek, csodagyerekek és a tehetség, a kreatív iskola, az iskola, mint lehetőség: a tanulás társadalmi hatásai, tanulás - ismeretek másképp, tehetséggondozás a gyakorlatban. |
4. |
30 órás akkreditált továbbképzés a pedagógusoknak az infokommunikációs oktatás eszközeinek használata a tehetséggondozás során címmel.
- 2010. október 12-től – november 23-ig minden kedden 13 órától 18 óráig 20 fő pedagógus részére az interaktív tábla használatáról.
|
5. |
A gyermekeket irányítottuk a Matematikában Tehetséges Gyermekekért Alapítvány által szervezett szakkörökre. |
6. |
A gyermekeket irányítottuk a Matematikában Tehetséges Gyermekekért Alapítvány által szervezett szakkörökre. |
7. |
Megalakultak a modulokhoz tartozó csoportok . |
|