TÁBOROZÁS

Balatoni kerékpáros vándortábor

2022/2023.

Balatoni vándortábor

2023. augusztus 1-én indultunk a Kecskeméti vasútállomásról. Felszereléseinket, kerékpárjainkat már előre leszállították. Sanyi bácsi és Pista bácsi néhány "volt Béke sulis" diákkal már korábban letáborozott, - így amikor a vonatunk délkörül begurult a Zamárdi állomásra - már ott várt mindenkit a biciklije. Az első napi cél a Balatonboglári kempingünk volt. Sajnos este felé meglepett egy kisebb vihar. Félő volt, hogy a vihar a nyakunkon marad.

Másnap szerencsénkre ragyogó időnk volt. Először a gömbkilátóba mentünk, ami kicsit kaptatós volt, viszont a látvány mindenért kárpótolt. Innen egy 50 km-es kerékpártura várt ránk, amelyen a fortuna is elkisért. A Keszthelyi szállásig nem is volt eső. A vacsora egy kellemes pizzériában volt. Amikor a sátrak állítására került a sor egy kicsi eső segítette a munkálatok felgyorsulását. Szerencsénkre az idő megjavult, így egy kiadós esti fürdőzést is rendeztünk 10 órakor a kemping medencéjében.

A harmadik napon is szép bicikliző idő várt. Ezen a szakaszon nem a távolság jelentett kihívást, hanem a hegyi szakaszok. Azért megfelelő tempóban haladtunk. Útközben megnéztük a Balatongyöröki kilátást és a helyi forrást, majd irány a Szigligeti vár. Ez a program is kitűnő volt. Gyönyörű vár és pazar kilátás várt ránk. Badacsonytomajra érve, megkerestük a kempinget, felvertük a sátrakat és indult a sütés főzés, vacsora stb. Itt sajnos intenzív vihar érkezett éjszaka, ennek következtében éjszaka több lakó is sátrat cserélt. A beázás ilyen zuháréban előfordul, sajnos ez is a kaland része.

Header image

Header imageHeader imageHeader image

A következő reggel gyors felszáradást tapasztaltunk, így újra tervezhettük a programjainkat. Ezen a napon gyalogtúrát terveztünk a Badacsony tetején magasodó Kisfaludy kilátóba. Ez a nap is remekül sikerült. Sajnos éjszaka ismét "túlcsordult" az eső, de azért kisebb beázásokkal megúsztuk.

Az eső előrejelzés nem nekünk kedvezett. Az ötödik napon Balatonakalira kellett volna érnünk, ami a sátrak összepakolásával, szállításával és újra felállításával járt volna. Átgondoltuk, újra terveztük és végül azt döntöttük, hogy maradunk. Badacsonytomaji kempingben leszünk végig.

A döntés nagyszerű volt, ugyanis a tisztaidőben röplabdázhattunk, kerékpározhattunk és fürödhettünk a hűs Balatonban. Ha a szemerkélő eső előjött, akkor fedetthelyen kártyáztak, társasjátékoztak a gyerekek. Mi pedig bográcsost főztünk, lángost sütöttünk, dinnyét vettünk és jégkrémeztünk. Lényegében remekül szórakoztunk.

Az utolsó napon összepakoltunk minden sátrat és kerékpárt, majd vonattal elindultunk Balatonfüredre. Délután elértük a közvetlen buszjáratot, amely haza hozta a táborozó csapatot. A felszereléseket pedig a kerékpáros trélerrel és utánfutóval Pista és Sanyi bácsiék hazahozták. Köszönjük nekik!

Külön köszönet a két pedagógus kisérőnek, Ilike néninek és Mónika néninek, akikre végig számíthattunk napsütésben, zivatarban hegyen-völgyön és a Balatonban!